کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس:

کسی به فریاد مردم متحصن سراوان نمی رسد/وزیر کشور قبل از بحرانی شدن موضوع به گیلان سفر کند


۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۱۱:۲۶ | کد خبر: ۲۰۷۳۷ چاپ

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی وضعیت زباله در سراوان رشت را یک معضل ملی دانست و گفت که علی رغم تحصن مردم در این منطقه، کسی به فریاد آنها نرسیده است.

کسی به فریاد مردم متحصن سراوان نمی رسد/وزیر کشور قبل از بحرانی شدن موضوع به گیلان سفر کند
کلانشهر :  جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز سه شنبه سی ام فرودین ماه در تذکری به وزیر کشور گفت: زباله سراوان در رشت یک معضل ملی است. در طول یک هفته اخیر مردم متمدن و روزه دار این منطقه تحصن کردند اما کسی به فریاد آن ها نمی رسد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ردیف های مختلف منابع خوبی برای ساماندهی پسماند در استان های شمالی در نظر گرفته شده و تمام شهرهای گیلان با بحران روبه رو هستند از وزیر کشور درخواست دارم با سفر به گیلان و گفت وگو با مردم این مشکل را حل کند تا دامنه حادثه به موضوعات دیگر کشیده نشود.
به گزارش کلانشهر،مردم سراوان اولین باری نیست که نسبت به بحرانی که زباله ها برای زندگی آنها ایجاد کرده‌اند اعتراض می‌کنند.
طی 4دهه گذشته برنامه ریزی و جانمایی نادرست عده ای از مسئولان استان گیلان برای دفن زباله در دل منطقه جنگلی سراوان باعث نابودی چند هکتار جنگل و آب و خاک و زندگی صدها ساکن 4روستای مجاور دفنگاه زباله شده است.

طی سالهای گذشته و بعد از اعتراضات مردمی که به دلیل آلودگی آب و خاک و دام های خود دچار انواع بیماری ها شده اند،تعدادی از مسئولان نسبت به موضوع هشدار می دهند و شهرداری رشت هم بارها خبر از ساخت زباله سوز و حل مشکل داده اما تمام این موارد در حد وعده باقی مانده است.
اینکه جبار کوچکی نژاد که حدود 20 سال از عمر سیاسی اش را به عنوان نماینده رشت در مجلس گذرانده مانند یکی از اهالی سراوان صرفا به هشدار دادن بسنده می‌کند نشان می دهد که معضلاتی مانند بحران زباله سراوان،رودخانه های زرجوب وگوهررود رشت و اوضاع بحرانی تالاب انزلی و...چگونه طبیعت گیلان را در آستانه تخریبی بزرگ قرار داده است.

 

نظر شما:

security code